Také letos bude devátým podnikem světového šampionátu velmi oblíbená Finská rally Tato soutěž má základnu ve městě Jyväskylä ve středním Finsku. Soutěž patří mezi nejstarší v kalendáři MS a jako jediná nezměnila za dobu své existence místo konání.
Zásadní změnou budou obměněné rychlostní zkoušky - pořadatelé změní přes třetinu všech rychlostních zkoušek. Z důvodu nedostatku dobrovolníků bude zcela upuštěno od slavného testu Ouninpohja, jež se v loňském roce jel ve zkrácené verzi pod názvem Kataristo.
Ve čtvrtek 30. července se pojde známá superspeciálka Killeri. V pátek se soutěžící přesunou na testy Jukojärvi, Kruununperä, Mökkiperä a Palsankylä a opět Killeri. Sobota má na programu zkoušky Leustu, Himos, Surkee, Urria, Kavala a Väärinmaja. Nedělní etapa bude tvořena testy Hannula, Myhinpää a Ruuhimäki.
Přestože je to jedna z nejtěžších soutěží v celém seriálu mistrovství světa, především co se týká dokonalého rozpisu a jeho následného načasování a čtení, byla Finská rally již několikrát vyhlášená podnikem roku.
Ovšem tento podnik patří nejen mezi nejlépe organizované, ale také nejoblíbenější mezi samotnými diváky. Nejvíce se totiž všem líbí, když vozy daleko skáčou a to ve Finsku platí dvojnásob. Skoků je v každém testu hned několik a tak si přijdou na své také fotografové. Na některých se pak dokonce měří vzdálenost, kam až jezdci se svými vozy dopadnou.
Na posádky čeká celkem 1449.61 kilometrů a z toho ostrých bude 345.15. Vloni vyhrál Sébastien Loeb.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.