Organizátoři Irské rally se po jednoleté pauze znovu vracejí do seriálu mistrovství světa a hned se stávají úvodním podnikem celého seriálu WRC. Tam nahradili Rallye Monte Carlo, která se letos jede pouze jako součást seriálu IRC.
Letos se tak pojede soutěž vůbec podruhé jako součást seriálu mistrovství světa. Nemění se ani povrch a tím bude uklouzaný asfalt, který je navíc často skrápěn deštěm, jelikož v Irsku je velmi nestabilní počasí, které se každou chvíli mění.
V roce 2007 na to doplatilo hned několik jezdců, mezi kterými i byl v té chvíli o titul bojující Marcus Grönholm, který havaroval a musel ze soutěže po nárazu do zídky odstoupit. Vítězem se stal Sébastien Loeb na voze Citroën C4 WRC.
Slavnostní start soutěže bude v Enniskillenu, kde budou moci diváci na vlastní oči vidět nejen nejlepší světové jezdce, ale zblízka také jejich stroje. Rally Ireland povede přes sedm různých územních celků - Cavan, Leitrim, Fermanagh, Tyrone, Sligo, Donegal a Roscommon.
V roce 2007 sledovalo průběh soutěže přímo u tratí na 250 tisíc fanoušků a příznivců motoristického sportu. Pro zemi to bylo ekonomicky velice výhodné, jelikož profit ze všeho, co bylo s rally spojeno, činil 48 miliónů Euro. Organizátoři očekávají stejný zisk i v letošním roce.
Letos se pojede v Irsku celkově devatenáct rychlostních zkoušek, které měří 366.94 kilometrů. Celkem pak jezdci za víkend najezdí 1407.68 kilometrů.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.