Rally Portugal byla součástí seriálu mistrovství světa již od roku 1973. Naposledy se jela jako součást WRC v roce 2007. Vloni opětovně vypadla, aby se znovu letos zařadila mezi soutěže MS. Na obtížném podniku nebudou chybět zástupci ani jednoho z továrních týmů a navíc se hodlá do Portugalska vydat mnoho soukromých pilotů.
Organizátoři doufají, že se jim podaří vše dobře zvládnout a nebudou mít problémy s diváky, které je v minulosti často trápily. Fanoušků totiž stojí podél trati tisíce a někdy není snadné ani pro několik desítek organizátoru davy usměrnit do potřebných zón.
Díky nehodě před více než dvaceti lety, je Portugalsko známé jednou z největších tragédií historie soutěžního automobilového sportu. A tehdy, v roce 1986, to rozhodně nebyly supervýkonné speciály skupiny B, kdo nesl na smutné události hlavní vinu ... ale především diváci, kteří stáli i na velmi nebezpečných místech.
Portugalská rally byla v minulosti typická oblaky prachu nad šotolinovými rychlostními zkouškami. Jen v roce 2001 to byla výjimka, kdy velmi hustě pršelo a trať se stala místy neprůjezdná.
Akční charakter Portugalské rally posilují vysoké rychlosti a také skoky. Německý pilot Armin Schwarz doskočil se Škodou Octavií WRC dokonce až na hranici 70 metrů, což je rekordem až do dnešních dnů.
Naposledy soutěž vyhrál s poměrně velkým náskokem Sébastien Loeb na voze Citroën C4 WRC. Celkově čeká na jezdce 18 rychlostních zkoušek v délce 361 kilometru.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.