Norská rally se v letošním roce pojede podruhé jako součást seriálu mistrovství světa. Na jezdce čekají velmi nízké teploty a tratě pokryté sněhem a ledem. Dá se také očekávat, že posádky se budou znovu zasněženou krajinou řítit rychlostí přesahující stokilometrovou hranici.
Bezesporu největší radost mají ze zařazení soutěže do MS bratři Solbergové, kteří se budou chtít na domácí půdě znovu předvést. Nicméně největším favoritem bude Mikko Hirvonen, který v Norsku před dvěma lety triumfoval. Mezi další adepty na vítězství budou patřit Jari-Matti Latvala, Sébastien Loeb, Henning Solberg...
Organizátoři i letos čekají obrovský nápor diváků. U tratí by jich mohlo údajně být až přes 200 tisíc, jako tomu bylo i v roce 2007. Co se týká sněhových podmínek, tak ty byly v Norsku vždy velmi dobré. O sníh jistě nouze nebude.
Jezdci se mohou kromě velmi kvalitních tratí těšit také na vysoké bariéry podél tratí, které jim nezřídka pomáhají k rychlejším průjezdům zatáček. Pneumatiky s hřeby jsou samozřejmostí.
Norsko začalo s kandidaturou do mistrovství světa již v roce 2001 a po šesti letech tvrdé práce se jim to podařilo. Letos se tak zařadí jejich soutěž do seriálu mistrovství světa již podruhé.
Letos čeká na jezdce 23 rychlostních zkoušek o celkové délce 375.04 kilometrů. Vzdálenost, kterou jezdci urazí za celou soutěž je pak 1280.72 kilometrů. Před dvěma lety v Norsku zvítězil Mikko Hirvonen na voze Ford Focus WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.