Předposledním podnikem letošního seriálu mistrovství světa bude Katalánská rally, která se jede stejně jako v minulosti na asfaltovém povrchu.Centrem podniku bude stejně jako v loňském roce Port Aventure. Tam bude také servisní zóna.
V minulosti se Katalánská rally jezdila nejen na asfaltu, ale také na šotolině. Byla to taková smíšená rally. Až na neustálé výtky ze strany továrních týmů se musela soutěž předělat na čistě asfaltovou. Pro smíšené podmínky se totiž nedaly dobře nastavit vozy.
Před asi pěti lety se začalo velmi hlasitě hovořit o tom, že by se rally měla přesunout zpět na šotolinový povrch, jako k tomu přistoupili pořadatelé Rally SanRemo, která se nyní jezdí na Sardinii.
Z daného záměru však nakonec sešlo, a tak i letos budeme mít možnost sledovat posádky na tvrdém povrchu. Španělský asfalt je známý především svou drsností a gumy doslova hobluje.
Navíc se zkracováním zatáček vyjíždí velké koleje, které posléze mohou mít za příčinu poškozenou olejovou vanu, jako se o tom mohl v minulosti přesvědčit také úřadující mistr světa Sébastien Loeb.
Na posádky čeká celkem 1299.13 kilometrů a z toho ostrých bude 353.62. Jezdci absolvují celkem 18 rychlostních zkoušek. V minulém roce triumfoval Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.