Kyperská rally patří již od svých prvních krůčků v mistrovství světa k nejtvrdším podnikům celého seriálu mistrovství světa. Spolu s Tureckou rally dává nejvíce zabrat nejen technice, ale také fyzičce a připravenosti posádek.
Poprvé se jela v roce 1970 a hned si vysloužila pověst drsné rally. V minulosti tuto rally vyhráli jezdce Ari Vatanen, Bjorn Waldegard nebo také bývalá jednička týmu Škoda Armin Schwarz.
V letošním roce se na Kypru objeví vozy skupiny Super 1600 i skupiny N. Kyperská rally patří k jedné z nejpopulárnějších soutěží celého kalendáře mistrovství světa, což dokázala především největší sledovaností v televizi. Rychlostní zkoušky jsou velmi pomalé a dosahuje se průměrné rychlosti jen něco okolo 50 km/hod.
Nicméně ani její oblíbenost nezabránila tomu, že se dva roky seriál mistrovství světa z Kypru přesunul jinam. Nyní se do kalendáře WRC vrací a nutno podotknout, že se změnami, které příliš jezdce nepotěšily.
Soutěžní vozy budou totiž muset být po celou rally obuty na šotolinových pneumatikách a to přesto, že se část zkoušek pojede na asfaltu. Jistě nás tak čekají velice zajímavé situace.
V letošním roce čeká na piloty pouze 14 rychlostních zkoušek o celkové délce 332.07 kilometrů. V sezóně 2006 soutěž vyhrál Sébastien Loeb s vozem Citroën Xsara WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.