Posledním podnikem letošního seriálu mistrovství světa rally je opět Britská rally. Ta startuje na konci října. Dají se tedy očekávat znovu velmi různorodé podmínky, které jezdcům ztíží nejen volbu pneumatik, ale především pak viditelnost na ranních rychlostních zkouškách, které často zahalí hustá mlha.
Poprvé se rally jela již v roce 1932 pod názvem RAC Rally. V padesátých letech se začal podnik jezdit jako součást evropského šampionátu, ale až v šedesátých, kdy se přesunul do lesů, byl uznán jako klasická rally.
Na posádky tradičně čeká velmi náročná blátivá soutěž. Pro podnik ve Walesu je typické také to, že se zde musejí velmi přísně dodržovat pravidla, na co dohlíží místní policie.
S tou má již zkušenosti nejeden soutěžní pilot. I slavný Tommi Mäkinen dostal ve Velké Británii pokutu za rychlou jízdu. Některým jezdcům bylo dokonce na ostrovech zakázáno řídit po různě dlouhou dobu.
Na posádky čeká celkem 1466.27 kilometrů a z toho ostrých bude 348.30. Jezdci absolvují 16 rychlostních zkoušek. V minulém roce triumfoval Sébastien Loeb s vozem Citroën C4 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.