Osmou soutěží seriálu mistrovství světa je pro letošek 66. ročník Rajdu Polski. Ten je tam letos poprvé. Ještě vloni se jel jako součást Mistrovství Evropy. V sezóně 2008 přivítalo účastníky rally letní počasí a letos tomu zřejmě nebude jinak.
Kvůli zařazení do MS vyrostl v centru soutěže v Mikolajkách zcela nový okruh, na němž se konala divácká speciálka. Nutno podotknout, že šotolinová dráha patří ve srovnání s jinými speciálkami k těm nejlepším; organizátoři se nenechali svázat různými sportovními stadiony či areály a trať umístili do volného terénu, čímž získali přehledné, poměrně rychlé a atraktivní lákadlo pro diváky.
"Museli jsme změnit trať s ohledem na to, že jsem zařazeni do seriálu mistrovství světa," řekl ředitel soutěže Tomasz Bartos. "Jsou to různorodé rychlostní zkoušky, které určitě nebudou pro jezdce nijak jednoduché. Povedou opravdu krásnými scenériemi, takže si i diváci přijdou na své."
Polská rally se přesunula kompletně na šotolinový povrch v roce 2005. Předtím to byla v podstatě ryze asfaltová soutěž, podobná svým charakterem a tratěmi například Barum Rally Zlín. Kdo se letos stane prvním vítězem Polské rally v seriálu mistrovství světa, to se určitě dozvíme na jejím konci v neděli odpoledne.
Na soutěžící čeká v Polsku celkem 18 rychlostních zkoušek, které jsou rozděleny do tří dnů. První den čeká na soutěžící celkem 113.20 kilometrů. Druhý den přijde na řadu dalších šest šotolinových testů a v neděli čeká na jezdce pět rychlostních zkoušek.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.