Jezdci i týmy označují italskou soutěž za jednu z nejdrsnějších rally v celém šampionátu, o čemž se přesvědčilo v minulých letech již mnoho předních světových jezdců. Její tratě jsou známé především tím, že je lemují obrovské balvany. I sebemenší chyba se může posádce velmi škaredě vymstít.
Dříve se v Itálii jezdila soutěž Rallye San Remo, která se komplet jela na asfaltovém povrchu. Nicméně nyní se soutěž odehrává na Sardinii, kde piloti brázdí prašné šotolinové tratě.
Změna místa konání italské soutěže se dá svým způsobem označit také za návrat k původním kořenům soutěže, respektive k šotolinovým etapám, které jsme v minulosti mohli vídávat na prašných cestách ve vinicích okolo Arezza.
Rychlostní zkoušky jsou rychlé, úzké, technicky náročné a povrch tratí je celkem rozmanitý. Mnoho z nich se jede na pozemcích patřících soukromým osobám. Některé jsou pokryty jemnou vrstvou písku a připomínají rychlostní zkoušky Argentinské rally.
Italská rally se jede ve stejném regionu, kde se jezdila Rally Costa Smeralda, bývalý podnik mistrovství Evropy. Na jezdce čeká 347,12 ostrých kilometrů. Celkem to pak 1.263,20 kilometrů. V minulém roce soutěž vyhrál Sébastien Loeb na voze Citroën C4 WRC.
zobrazit on-line výsledky …
Ve Španělsku se žádné překvapení nekonalo a zvítězil tedy Sébastin Loeb, druhý skončil Jari-Matti Latvala a třetí nakonec Mikko Hirvonen. *** Na soutěži ve Vsetíně triumfoval s vozem Mitsubishi Lancer WRC Antonín Tlusťák, druhý skončil Jaromír Tomaštík a třetí Roman Odložilík. *** Titul v mistrovství světa získal opět Sébastien Loeb, ve značkách to pak byl team Citroën WRT. *** Titul v MMČR získal Jan Kopecký s vozem Škoda Fabia Super 2000, v MČR triufoval Tomáš Kostka na speciálu Citroën C4 WRC.